«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه «کورسک» را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

حمله اوکراین به منطقه کورسک، اقدام تحریک‌آمیز بزرگی است

ولادیمیر پوتین به اعضای دولت روسیه درباره حمله به منطقه «کورسک» گفت: رژیم کی‌یف، دست به اقدام تحریک‌آمیز بزرگ دیگری زده است.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود که نیروهای اوکراینی، اهداف غیرنظامی در منطقه کورسک را بی ملاحظه گلوله‌باران می‌کنند.

پوتین تصریح کرد که اوکراین «در حال گلوله‌باران بی‌رویه ساختمان‌های غیرنظامی، مسکونی و آمبولانس‌ها با انواع سلاح‌ها از جمله موشک است».

 خبرگزاری «تاس» روسیه گزارش داد که منطقه کورسک روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. سامانه پدافند هوایی روسیه ۲۶ هواپیمای بدون سرنشین و چندین راکت را در آسمان این منطقه سرنگون کرد. در این حمله ۵ نفر نیز کشته شدند.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که حمله اوکراین به منطقه مرزی «کورسک» در روسیه اقدام تروریستی دیگری علیه غیرنظامیان بود.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) در پی دغدغه‌های امنیتی خود، استقلال جمهوری‌های خلق «دونتسک» و «لوهانسک» را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰ (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.